lördag 5 oktober 2019

I SÄLLSKAP MED HÖSTEN och HOVSLAGAREN


Att vandra runt i höstskogen -är upplyftande

Då infinner sig den där förundrans beundran över hur sinnrik naturen är.
MÄTT , LESS eller uttråkad blir jag ALDRIG
Det ser naturen till och alla som bor där
Då den ÄR ,nytändande upplysande, lärorik samt ger tankarna en påfyllnad av nytt bränsle

Som nu- när löven dansar omkring i sin virveldans ackompanjerade av vindens lätta tonarter

Och när jag hörde kråkorna kraxa Så svarade jag likadant Då kom dom flygandes-2 stycken
Om det nu var av nyfikenhet eller mitt sällskap eller av irritation över mitt bristfälliga språkbruk
Det Vet jag ej Då jag inte har en aning om hur och på vad kråkor tänker

OCH så har hästarna fått sin "manikyr" idag Av vår eminenta hovslagare från grannbyn GRÖNÅKER

Och höstens färgsättning blir allt intensivare och hänförande magiskt vackert

Härifrån skogen önskar vi er alla en magnifik fortsättning på Lördagen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar