måndag 7 oktober 2019

ATT HINNA ANDAS och ÖPPNA UPP INTAGET


LÖVEN- dom som lagt sig över marken - krattar jag inte bort
INTE förrän våren dyker upp med sin VÄRMANDE sol

För löven är som mina kläder ((och djurens tilltagande pälsväxt))
Dom jag har och tar på mig. För att skydda min kropp från kylan
Därför känns på samma sätt och lika naturligt för mig
att lämna kvar löven på marken
Dessutom lär löven ge lite av den näring dom har kvar
Och jag säger ÅTERIGEN som så ofta förr - Vad sinnrikt naturen är Hur genomtänkt allt ÄR
ATT vistas i den har öppnar upp mina ögon och sinnen. För det man oftast tidigare hastat förbi
Kanske inte ens tänkt på eller uppmärksammat
Då den där TIDEN - att hinna med allt ALLTID stressade på
Man hann helt enkelt inte av att STANNA till, ANDAS, FÖRUNDRAS och SE sig OMKRING
Lite mer och i ett VIDARE perspektiv
Har sagt det många gånger förr men säger det IGEN
Att vara/bli pensionär är ett lyckans helande tillblivelse
Och jag kan aldrig sluta med - att förundras

Som igår kväll NÄR solen var på väg ner

Härifrån skogen önskar jag er ALLA en stressfri och harmonisk start på den nya veckans första dag

De retsamma skatorna som är lika irriterande för Biggles som räven är

2 kommentarer: