måndag 25 oktober 2010

DAGEN D


God morgon................
Idag skall jag göra det.
BAKA med SIV ,i bagarstugan vid skolan
Skall "stöpa deg till brödet,av den lite mjukare sorten
Det håller sig bra i ryggsäcken och är lätt att rulla ihop
med olika innehåll i
och sitter fint i handen, när jag skall sätta mig ner vid datorn
för att slappa och/eller hänga med i vad som sker i världen
Även om mycket är jobbigt och tråkigt att läsa om
Behöver jag bli påmind om den overkliga verklighet som råder
Ville bara titta in som hastigast innan jag sätter igång
Skall ta med smör
För att smaka på det allra första brödet som blir klart
Känner ni doften
Smöret som smälter på det varma brödet
Vilken härlig dag som ligger framför mig
Hoppas ni alla Bjuds på en LIKA HÄRLIG DAG
Sitter fint, med lite "baktempomusik

2 kommentarer:

  1. Å till det där varma mjuka brödet med halvsmält smör på så ett glas iskall mjölk & o´boy så har man en riktig himmelsk smakupplevelse =)

    SvaraRadera
  2. Himmelsk smakupplevelse mmmmm
    fast jag gillar att doppa tunnbrödet med ost på,i varmt kaffe ,som får brödet och osten att bli till ett :+)

    SvaraRadera