torsdag 28 oktober 2010

NAKEN LIGGER ÅTER VÄGEN..utan sitt såphala istäcke

Det var en jobbig bilresa hem igår från Umeå
Är glad att jag klarade mig UTAN dikeskörning
Det började ta i och regna med snöinslag..när jag startade min hemresa
Mörkret var uppslukande och lastbilarna stänkte ner bilrutorna
Så sikten blev än mer minimerad än den varit
Hade behövt ögonförstärkning..även om den svarta "herrn"

som satt bredvid mig i framsätet(fastspänd)gjorde allt han förmådde
för att hjälpa till och hålla koll.Var han inte till så mycken hjälp
Mer än en skön känsla av att han fanns med som sällskap
Ty Biggles den stackaren låg utslagen i baksätet
Borta efter den bedövning han fått hos veterinären
då han tog bort sina kulor STACKAREN
Men det var en nödvändighet,som jag såg det
Nu väntar 10 dagars läkning i den STOOORA tratten

och medicinering

Det blir 10 jobbiga dagar för Biggles och för mig som medkännande
OCH HUR skall han kunna ta det lugnt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar