söndag 17 oktober 2010

VILKEN NATT & VILKEN MORGON

Var trött i går kännde mig faktiskt lite dämpad
Så kl 10 släkte jag ner alla ljusen och gick till sängs
Men jag hann inte längre Än att dra täcket över mig
Så började Biggles att skälla
Det var bara att pillra sig upp igen
och försöka ta reda på vad det var,som fick honom att reagera
Behövde inte anstränga hjärnan särskilt mycket eller länge
för när jag öppnade ytterdörren hördes dens skällande
Det var räven Lät som en ungräv som gav hals för fulla muggar
Att bo nästan som mitt inne i skogen är magiskt
Det är spännande och det får mig att se allt ur ett annat perspektiv
Än det fastlåsta..Som det här som gjorde mig dämpad
Mitt tandläkarbesök imorgon
Har skjutit upp det, av tusen olika anledningar
Tills mitt förnuft tappade tålamodet och sa till mig på skarpen
Men det är så dyrt, att gå till tandläkaren
Och det var så mycket annat, jag hellre ville göra/köpa
Behövde mina pengar till...
HÖR NI hur barnet inom mig talar
Man skäms ju baske mig När man hör hur jag tänkt
För det blir ju än dyrare att VÄNTA...skjuta upp det oundvikliga
SUCK....efter imorgon vet jag HUR det är ställt med mina tänder
Nu behöver jag lite peppningsmusik
Kanske är det fler av er som behöver det

Ha det gott i det ljuvliga förvintervädret
Det råder ett sånt ,HÄR

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar