tisdag 26 oktober 2010

GRrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr



En katastrof har inträffat
Sett ur ett stort perspektiv ,är den liten.. Pytteliten
Men sett ur mitt vardagsperspektiv,är den stor
RIKTIGT STOR
Så här är det.Igår morse, på min skogspromenad
När jag skulle fota ett vackert synintryck
och tryckte så kameralinsen kom fram
Tappade jag, med fumliga och kalla händer ,i morgonkylan ner den
Med liten kraft och från låg höjd,uppifrån mig
Hamnade linsen ändå på sniskan och gick varken att sen trycka in
eller att ta kort med kameran

Frustrationens besvikelse kramade hårt om mig
och jag var tvungen att i tystnadens morgon
Ge fritt utlopp för dens röst
Undras jag HUR många jag skrämde vettet ur med det lätet

Därför kunde jag inte heller fota tunnbrödsbaket igår
HUR skall jag klara mig utan min kamera
Det blir till att ha/försöka skaffa mig, en bestämd och hård diciplin på mina tankar
när jag är ute på mina "vandringar"

Tur att jag fyller år i februari
OCH att priserna sjunkit på den typ av kamera jag behöver
Och att vi är många i släkten
För jag vet då, med STOR säkerhet
Vad det är jag kommer att önska mig i present
Önskar er alla en varm dag ,UTAN fumligheter och kalla händer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar