fredag 29 oktober 2010

LÄST hemma HOS GRANNÄSKAN OCH FOCUSQVINNAN

Det här har orden har jag tagit från bloggen "livet i FOCUS
"we grow old because we stop playing....

Så sant
Människor idag jobbar häcken av sig för att slippa åldras
För att hålla sig unga så länge som möjligt
MEN tänk vad tid det tar OCH vilka bekymmer sen
Bekymmer som skapar rynkor och som gör, att vi missar det mest vesäntliga
Att ha roligt och njuta av livet

Som min 93 åriga mor sa "man blir aldrig för gammal för att leka och ha roligt
Och den konsten kunde hon
Så behöll hon oxå, sin ungdomlighet, i sinnet
Ty ålderstecknen,som hur du än kämpar emot ,dyker upp i alla fall
Förr eller senare i det yttre

SEN läste jag något,som jag missat hemma hos GRANNÄS FOLK OCH FÄ
citat "Äntligen förstår jag
Ibland när jag duschar tvättar jag kroppen med hårschampo.
Idag läste jag på flaskan: "För extra volym och fyllnad"... Skit! Inte konstigt att man går upp i vikt!! Det blir från och med nu, att duscha i diskmedel. På flaskan står det: "Tar bort även det svåraste fettet"......

Så lite musik på det

Samt en önskan till er alla
Om lekfull och härlig helg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar