måndag 18 oktober 2010

DET BIDDE INGET TANDLÄKARBESÖK



Här har man våndats
Gnytt och klagat Målat upp ett skräckscenario
Lovat guld och gröna skogar till sin själ
Att man skalll skärpa till sig
Bli lite duktigare på att ta hand om..ansvara för sin kropps väl och ve
Fixat och donat för att få puzzelbitarna innför statsresan att klaffa
Göra alla förberedlser för djuren

HELT i onödan har jag lovat mig en massa
SOM jag nu måste hålla
Innför den litenheten som kröp på mig, innför mitt tandläkarbesök
OCH så ringer telefonen kl 8
Och en röst säger mig ATT du kan inte komma idag
För din tandläkare är sjuk Och jag kunde inte få någon tid förän den 5/11
DÅ gick luften ur mig
Det är ju en hel EVIGHET till dess
Har jag lärt mig någonting av detta då
Joooooo Jag HOPPAS det
Att den tid jag lagt ner på tankar på mitt kommande tandläkarbesök
Kunde jag gjort något roligare av istället
Alla upplevelser jag missat,för mina blockerande tankar och känslor på TÄNDERNA
NU HÄDANEFTER skall jag inte låta den energi
som det tar att oroa mig ,få så stort utrymme
Kan ju ändå INTE påverka något av det som ligger framför mina tänder
Känner en obeskrivlig lust ATT STÄDA... eller nåt liknande

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar