tisdag 12 oktober 2010

BERT KARLSSON PÅ BESÖK I BJURHOLM

Igår var jag och lyssnade på Bert Karlsson i Bjurholms folkets hus
En föreläsning som blev möjlig TACK vare Christina,Jan och Karolina
Som tog mig med och fixade biljetten
Den här gången blev tiden än mindre tillgänglig än förra gången
Men jag har ju börjat få lite mer kläm på den och på kläderna
På mindre än en timme, skulle hästarna in Tänkte det var säkrast
Sen in i duschen Några drag med penseln på ögonfransarna
Leta åt kammen,som inte alltid finns tillgänglig
Kanmmar är som strumpor
De har ett eget liv och har väldigt lätt för att hålla sig undan
När man behöver dom
Kl sex blev jag hämtad av en snygg bil och en lika snygg chaufför
med en urläcker frisyr, som klädde henne förträffligt
Och som rattade bilen , med skickligheternas händer, genom 4 mils kurvigheter
Tur vi kom i tid
För det blev snabbt fullt i salongen

Det lokakala bandet NOBLESS underhäll oss med härliga godbitar
Innan kvällens huvudaktör gjorde entre

Han både är och utstrålar en stark dynamik av kaxighet,rakhet och faktiskt
en liten ödmjukhet som klämmer sig in lite då och då bland tuffhetens ord
Han gav oss av både skratt och eftertankar
Han är ju en baddare på att berätta fräkisar och han kan MÅNGA


Ett MYCKET fint intiativ av Bjurholms kommun
Och Christina...som fixade mig biljetten.
Kvällen blev sen
innan jag kröp ner mellan lakanen och somnade som en stock
Och vaknade inte förän kl 6..Det ni
Önskar er alla en inspirerande dag

1 kommentar:

  1. Jo,den mannen lämnar nog ingen oberörd. Men vad är sant och vad är inte sant? Med tanke på vad han berättade om mediasverige så undrar man ju om allt han sa var sant...? Men det kanske är det som är poängen!? Det var i varje fall underhållande och "nallta eljest"!

    SvaraRadera