fredag 9 mars 2012

RUNDA O GOA




NU är det dags.. att få till dom runda
få dom stora o fina
Det känns ju lite mer viktigt ..NU
Att dom blir bra
För dom skall läggas på offentlighetens fat
Och ätas av byssbor o andra
Som TUR är ..så är det inte bara jag som skall baka
Utan några kvinnor till
Innför morgondagens träff.. i Malbergsstugan
Den årliga SEMELTRÄFFEN där
Som jag ser fram emot..
Men bakning är som inte min grej
Har lätt för att få till
lite mindre smickrande slutprodukter
när det gäler den yttre fasonen

Men hittintills..av det yttre att döma
som får dom godkänt..av mig

Önskar er ALLA..en GOD HELG

2 kommentarer:

  1. Även jag har bakat semlor till denna träff och semlor är inte heller min grej -brukar mest likna handgranater både till utseende och konsistens. I dag har jag provsmakat och dom blev riktigt lyckade - mjuka och goda!
    Vi ses!

    SvaraRadera
  2. :0) Tur vi är två dåå....men jag kan ju gömma mina bland massan..det kan inte du...skall smaka en av dina..

    SvaraRadera