tisdag 27 mars 2012

BÄCKENS GENOMBROTTS VÅRTONER


I morse mötte vi TRE stycken på vår morgonrunda
Biggles och jag..
En sak måste jag då säga
Och det är att det är jag
som för det mesta upptäcker dom först
Det är när Biggles får blicken åt deras håll
och den rör sig..just då..
dåå får han fart på tassarna och skallet
Eller om han fått nosen i ett färskt spår
Här sitter räven...iaktar och lyssnar..

på mitt prat och min sång..
(än har Biggles inte sett den)
Inte ..för att min sångröst tillhör
den mer klockrena varianten..nää...långt därifrån
Utan det är nog mer nyfikenheten..som tar över

Det är en fin dags början..idag oxå
Bäckens toners porlande sång..hörs nu ljuda
då den fått sitt genombrott.. genom snö och is

Önskar er ALLA en "flödesrik" morgon-dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar