torsdag 29 mars 2012

ETT PÅFYLLNADSBESÖK

I förrgår var jag på ett påfyllnadsbesök

Hemma hos Christina..(Grannäs folk o fä)
Ett påfyllnadsbesök..ger inspiration o energiuppladdning
Då vi pratar om ALLT..från affärer
till djuren.. o livet i stort..som i smått
om loppiset som åter snart drar igång och om stuguthyrning..
(som när huset blir fullt hos mig..oxå jag kan hyra)
Lite om efterskick av stolpar och tråd ..
som alltid behöver förnyas och så gofika på det..
bl.a en toppengod röra med räkor o annat i
Som jag skall göra till pååsken..
när barnen kommer hit
Energiladdad ..trampade jag sen hem på cykeln
med inspirationens fötter och lite nytänk i huvet

Och nytagna bilder på djuren i kameran
Som här fölungen Thor..med sin mor
som nu nästan är "stora" karln

Gosmysig är det ord som dyker upp
när man ser honom

Det nybyggda boxarna..praktisk genomtänkta o fina
Snyggt jobbat Karolina o Jan
Jaa du har ju oxå varit en del i den processen..christina

Flasklammet..kom ivrigt fram..i tron att det var matdax

Och så den till sättet försynta å "mjuka" tackan
som gärna ville bli kliad

Även om den asfalterade vägen dit var bar
Så kantas vägen efter sidorna än av snön
Nog är det en speciell känsla med en "levande landsbygd

Önskar er Alla.. en riklig påfyllnadsmorgon-dag

6 kommentarer:

  1. Lycka till med sommaren och BYALOPPISET, bara att börja gå igenom ALLT och se vad som kan kursas!
    Ha en förunderlig torsdag, sedan är det helg igen!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej och TACK! Allt som syrran gav mig..som blev undanstoppad i en redan proffull garderob Skall så fort marken och vädret tillåter hivas ut och gås igenom..alldeles nyss tycker jag det var..som loppiset var igång..det är som sjuttsingen vad tiden pinnar på Önskar dig detsamma DU som nyss fått vattnen ..dit där du trivs så bra :0) Kram

    SvaraRadera
  3. Påfyllnadsbesök -Så sant! Vilket bra ord föresten

    SvaraRadera
  4. Hej Inger..
    Idag hälsar jag på dig med min Night lady sida får prioritera lite och ta varannan gång..

    Vilka fina djur du har och vilka härliga bilder..

    Ser ut som om ni har mycket snö..
    Vi har ingenting men vi har blivit lovade snö till helgen..Men jag vet också att det lilla som eventuellt kommer försvinner fort igen för nu är våren här..Hon tar det fortfarande lite lugnt men hon står presis runt hörnet..

    Om du klickar på mitt namn så kommer du till min blogspot sida där jag har Night Lady..
    Nu önskar jag dig en härlig helg och glöm inte Earth Hour imorgon..

    Kram Night Lady

    SvaraRadera
  5. GOD morgon Christina..det dök bara upp och presenterade sig efter mitt besök hos dig ..ler Kram

    SvaraRadera
  6. God morgon Night lady Joo än ligger snön kvar och kylan har återvänt..en uppstickare som inte lär bli kvar så länge NÄR den väl insett att det är VÅR NU..Nää inte glömde jag Earth hour..brukar göra det för mig själv oxå...släcka ner.. Önskar dig en VARM helgsöndag..Kram

    SvaraRadera