söndag 25 mars 2012

MYSTREVLIGT MORGONMÖTE

Som ni kanske har fått en aning om
Så gillar jag ju att vara ute
i gryningstimman och tystnadens alla olika ljud
Som i morse..då räven åter..på lagom avstånd
höll oss sällskap..

Tills Biggles tar ton..då ger den sig iväg
Den har lärt sig våra rutiner
Vad vi håller på med..OCH Biggles vanor
Eller kanske mer från rävens sida sett.. OVANOR
När man nu tjavar omkring så här
Så lär man sig se.. minsta rörelse
oxå den mörka fläcken vid skogsbrynets kant..
som inte var där igår
Hästarna är oxå bra på att tala om för mig

genom att visa mig på
att det finns något där.. som jag än inte sett
Fågelsångerna ökar i intensitet och antal

Igår regnade det ..mer eller mindre hela dagen
Ett HÄRLIGT regn
som skyndar på både snö och issmältning

Önskar er alla en "mystrevlig söndag

3 kommentarer:

  1. hejsan inger hoppas du har det bra där borta!
    jag har det jätte bra här i hörnefors! :)
    0730764273 detta är mitt nummer, du kan väl ringa nån gång :)
    det var längesen!
    i veckan som har gått så har jag varit hos en proffstränare inom trav och fått köra och en massa saker :)
    jätte roligt :)
    http://www.youtube.com/watch?v=Qe5fhRD90OA här får du en film på min katt flisan när hon hoppar spola fram till 00.40 så hoppar hon första hoppet sen kommer 2 till :)

    SvaraRadera
  2. HEJ Sanna Vad spännande.. att du får vara med en proffstränare..det skulle jag oxå behöva :0) Roligt att höra att du mår bra..så och din fina o kloka katt Flisan..skall gå och kika på ditt you tube inlägg..Var rädd OM dig Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja hon är min lilla kloka katt, fast jag tror min lillebror katt totte är lite klokare, min katt har bitit sönder fem mobilladdare! totte har blivit en rikigt tjockis ska jag säga! när han stäcker sig blir han typ en meter lång:) och ja det är jätte roligt att vara hos en proffstränare! jag lär mig så mycke! :) Om du har facebook så kan du väl lägga till mig som vän http://www.facebook.com/profile.php?id=100000522782007 på facebook så lägger jag ut en massa hästbilder och massa andra bilder :) OCH sen kan du väl ringa :) du har ju mitt nummer. kram!

      Radera