torsdag 26 juli 2012

MORGONLJUD på FLYKTBEN

Kikar in på en snabbis
Medans dottern sover..för att berätta
ATT
Hundarna gav skall kl 5 i morse
så jag ut för att se
vem..vad det kunde vara som fick deras uppmärksamhet
Då hörde jag ett hiskeligt skarpt
och ihållande slags skällande ljud
Ett ljud som jag kände igen
Rävens
Men det var INTE Iri..utan den större räven
Och då ljudet kom
bortifrån från Sivs o Kjells gårdshåll
Anade jag att kanske deras katt var ute
För räven är en listig rackare
Den kan INTE ta katter.. då de är stilla
Så för att försöka få dom att röra på sig
Sätter den igång med sitt väldigt skarpa läte
I förhoppning om att katten inte står ut
Utan vill ta till flykten
För att komma utan de skärande ljudet
För då.. kan räven lyckas med sitt uppsåt
Då tog jag till MINA brösttoner
För att sätta fräs på rävens flyktben
Det lyckades jag med och den stack till skogs

Sägas bör att Den kan låta så där..ändå
utan någon katt i närheten
Men jag ville inte chansa ..om utifall att

Som sagt..det händer alltid något här i Grannäs
Något som väcker upp och sätter fräs
på livsandarnas nyfikenhet

önskar er alla en härlig morgons uppvaknande
OCH en lika härlig dag

3 kommentarer:

  1. Hej det händer ALLTID nåt där DU är :) det är go över dig o Grannäs. Här i ume lunkar det sin gilla gång med samma varje dag En HÄRLIG dag till dig oxå ;) Lasse

    SvaraRadera
  2. Hej Inger Sofia.
    Räven hittar säkert något annat att äta, i våras strök en räv runt här, jag tror att den hade skabb, pälsen såg ynklig ut så jag ringde viltspårare men jag vet inte om dom hittade den eller om det går skabb bland rävarna här.
    Sen vill jag säga tack för ditt besök på min blogg, jag blir alltid så glad när du skrivit något där, jag tror din livsglädje smittar.
    Så vill jag också passa på att önska dig en riktigt trevlig helg.
    Vi åker ut till ön i morgon eftermiddag och hoppas att solen fortsätter lysa över helgen.
    Kram och tack för att du hälsar på min blogg.

    SvaraRadera
  3. GOD MORGON AnnMarie och Lasse och TACK!
    För att ni stannade till läste och lämnde efter er..kommentarer som värmde Kram

    SvaraRadera