söndag 15 juli 2012

I HÄSSJETAGEN

Så här..såg det ut i morse kl 6

Igår fräste grästrimmer på för fullt
i min hyresvärds händer
Det var gräset upp till sommarhuset
som grott och skulle bort
Det som hyrs ut och nu skall bebos
av ett par från Stockholm.. i en vecka
Naturligtvis passade jag på
att fråga om jag fick ta rätt på gräset
Och det fick jag ju..
Men det var mer än jag trodde
Så jag insåg ganska snabbt att detta måste upp på "trån"
Kilade över till Kjell och Siv
för att fråga om de hade några "hässjetroen"
några sådana hade de inte kvar
Kjell plockade fram de han hade
Drog på sig stövlarna och följde med mig
utan något macklemang
Vet ju att han har fullt upp ändå
Så jag hade tänkt fixa det själv
Men glad var jag över hans hjälpsamhet

Vi fick till två små hässjor
Av lite av varje..man tager vad man haver
när man behöver tänka i andra banor
än de färdigställda..om man så säger
Att låta gräset torka på marken
Var ingen idee..då regnet var på G

Här var nu de två hässjorna klara
Precis i tid ..INNAN åskar dök upp

Omtänksamma Siv.. kom med vatten till oss
För det var en tryckande värme
så svetten rann
och fullt med bitande..irriterande bromsar
attackareda kroppen från alla håll
Fick inse kort efter VARFÖR
Då det small bara till UTAN förvarning
och en klar blixt lyste upp
den ihopdragna mörka himmelen
Hörde sen inget mer på en stund
Så jag trodde det kanske var över..MEEEN
så var icke fallet..
och med åskan följe ett rikligt regnande

2 kommentarer:

  1. Gissade att det var ni som varit i farten i förmiddags när jag ställde iordning stugan. Det blev en mycket vacker prydnad efter vår väg -ett riktigt blickfång!

    SvaraRadera