lördag 7 juli 2012

SNUBBELFOT


Ibland..njaa lite då och då
tappar fötterna och huvudet kontakten med varandra
Den ena har inte koll på den andre
så något samarbete.. dom emellan
råder det inte alls

Skulle ge hästarna vatten
och ville inte att dom skulle hänga med mig
ut från hagen
Så jag på snabba fötter ila..
med den tomma hinken i min hand
Helt plötsligt föll jag handlöst i marken
Framlänges ..utan att hinna ta för mig
En rot låg i vägen
Kännde blodet som rann
Och att det hände något i min mun
Känslorna som vällde fram var av skiftande karaktär
Som med bilrutan..när den gick söner
Jag menar DOM har ju reducerats med tid som gått
Mina tänder..så att bli av med någon
särskilt framtänderna
Känndes inte något vidare bra.. kan jag säga
Tala om BOTOX..såg ut som jag fått mig en dos
Smärtan i mun och tänderna..kom först efter en stund
Att tjuta var ju ingen ide
Mer än tjuta ut sin frustrationsilska
För ARG blev jag på mig själv..hur lönt det nu var
I den stund då insikten nådde in.. över vad som hänt
Kunde inte äta..tugga
Och med en kontakt med tandläkaren
var det frånvaro av tuggandets påfrestning
som tänderna behövde vara utan..för att läka..
sen rötgen för att oxå kolla
och dokumtera ..om utifall för kommande behov
Kunde inte ta mig in till stan..då det hände
Men känns bättre OM än inte bra
Så går det ju åt rätt håll..om man så säger
Vis av denna händelse och som så många fler
borde jag lärt mig..att det där med stressframfarten
Nästan aldrig funkar friktionsfritt..
Men man glömmer så lätt..mellan varven
DET som man tidigare lärt av det som HÄNT
För man tror ju att man har..varje gång
läget och fötterna under kontroll

Önskar er alla
en friktionsfrii helg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar