torsdag 5 juli 2012

PÅ FISKAFÄNGE FRÅN KJELLS FLOTTE


Blev inbjuden att följa med "gänget" UT på sjön
för att fiska från Kjells flotte
Klart jag hängde med

Här kastar "skeppspojken" Fred loss

för vidare färd UT på Mjössjöns vatten
och den nappande fisken
Solen gav rikligt med sommarvärme
Men vis om vädrets ständiga ombytlighet..
så stoppade jag ner en jacka och ett par tjocksockar
OCH det behövdes..för efter ett tag
dök molnen och vinden upp
och gjorde luften kylig och gav sen flotten fart
hemåt..med de allt tilltagande medvindarnas hjälp
Fisk..fick vi någon sån då

Jajjamensan..allihop utom Kjell
för han fiskade inte..
han hade fullt upp med att styra flotten
mot de fiskerika platserna

En gädda hade jag på..som smet undan
EN drog jag upp
Men i jämförelse med den Kjells bror Fred fick

Såg min bra ynklig ut

Så nog var han nöjd..med sin dagsfångst



Dom andra drog upp abborrar och tappade oxå dom
några på uppfärden
Siv hade med sig och bjöd på sin GODA hemlagade saft

Och andungarna ..simmade i vassen..nära oss

Det var en härlig flottur..i trevligt sällskap
och helt fritt från de ettriga,blodsugande flygfäna
Det vore något för hästarna att få uppleva..en sån flottur

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar