söndag 8 juli 2012

EN REGNIG DAGS LJUSPUNKT


Idag blev det ett loppisbesök
Vi kom att prata om fiken
om jukeboxarnas tid

Om Gunnar Wiklunds dans med Göta
på danspalatset i Mjössjöby

Där både Sonja,Kerstin och Göta hade många minnen ifrån
Göta som servade de danshungriga.. smörgåsar, bullar och kaffe
Ni vet på den där GODA tiden
Göta var i sitt esse..så den ena efter den andra historien
avlöste varandra i snabb takt
vi fick skratta åt hennes färgrika berättelser
Som när hon tog en "ohyffsad" i örat
en danskväll i Mjössjöby
Det var raka rör på den tiden

Olga dök oxå upp..medans jag var kvar
Så säger jag det då... IGEN
vilken tur vi har vårt loppis i byn
ALTAN-FIKAT
Där samvarons möten.. människor emellan ger dagen
så många goda minnen att lagra
så många härliga skratt att dela
så många varma tankar..att tänka
på oxå tid som gått..förbi.. bl.a fikens jukeboxstid
Då människor umgicks..öga mot öga
för att prata med någon
Eller bara vara..i en gemenskap
Inte som nu..mest via datorerna
Det har blivit ett behov
En viktig mötesplats..loppiset
Och tänk vad mycke som jag får lära mig
genom att lyssna på de färgstarka personligheterna här i byn

Gun och jag som är "utbölingar.."var idel öra"
Innan jag cyklade hem
köpte jag en salva till min dotter,som fått slut på sin

En TOPPENSALVA som Sonja tillverkar och säljer
Med bl.a bivax och ringblomsolja i
Den hjälper mot bl.a småsår och mycket mer
2 till 3 ggr per vecka smörjar jag in bl.a mitt ansikte med den
en bra skyddskräm..för huden
som ofta är utsatt för väder och vind
Använder den oxå till mina djur
Den är dryg och en bra present att ge bort

Fler var inne på loppiset och letade efter det som behövdes

Önskar att NI ALLA någon gång
fick sätta er ner..
för en stunds samvaro här på loppisaltanen
och kanske hitta något ni behöver
bland allt som finns

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar