torsdag 29 november 2012

FINNS INGET HELT SÄKERT

När björnen varit/ÄR i närheten..där jag bor
så VET jag det
För min stora och modiga hund
Blir sååå liten då
Då gnölar han tyst..men märkbart ihärdigt
och vill komma upp och ligga i min säng.

Samma är det med hästarna
Njaa inte i sängen..även om Jupiter gärna
skulle hänga med in i huset..
Men dom blir "upphousade"
och går inte i närheten av skogsdungen
som vetter mot sTORA vidsträckta skogen

Det har varit varmt länge..ingen vinter precis
FÖRÄN NU
Så när Biggles ton sig an gnöltonen.. för några dagar sedan
och blev orolig och ville upp i min säng
Och hästarna var oroliga och ville inte stå längst ner i hagen
Då tänkte jag..men björnen..den har ju gått i ide nu
Fast vad vet jag.. HUR en björn tänker och känner
När vädret inte är på vinterhumör
Allting annat är upp och ner
Så varför ifridens namn skulle björnen lägga sig och sova
När marken är bar och luften mild
Och bären finns kvar och är lättillgängliga..bara att inta

Då såg jag den.. TROLIGAST björnskit..som låg efter skogsvägen
Såg ut som storleken,av en människas.. och full med lingon
Siv som var med..såg den oxå
Det var hundarna som visade oss på den
Vet hur rävens,mårdens,älgens,rådjurets,fåglarnas
med mm och fleras ser ut
åxå björnens..som jag stött på.. förut

Coolt tycker jag
Men får inte något medhåll från mina djur
Men OM det nu var den som varit uppe..på ett tillfälligt besök
för att få i sig lite mer käk
Så har den troligast återvänt till sin "säng"..
FAST säker kan man ALDRIG riktigt vara

Hoppas ni ALLA däremot får en säker dag
efter vägarna och på era fötter


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar