söndag 18 november 2012

RUNDSMÖRJNINGAR


Mild är morgonen så det blir troligast ett besök
av snöblasket idag..
det skvallrade morgonens andedräkt om

Dagarna som gått
har fyllt på ..med både det ena och andra

Ungdomarna bjöd på glädje,överraskningar och hasselbackspotatis
Det är faktiskt något jag ALDRIG prövat på att tillaga
Elin tog en träsked och la i potatisen där
när hon skulle skära "skårorna" i den
Då man INTE skall skära ända ner..
så var trädskeden ett finuligt hjälpmedel
Det blev festligt gott
Och garanterat att jag tänker pröva på
att tillaga det själv..flera gånger om

Till efterrätt hade Elin bakat ett hallonkaka
på ANKÄGG..gott ..den åt vi med vaniljsås till

Med sig..till mig ..hade Elin vaktelägg
och inhemsk honung
som EJ är upphettad..kommer från hennes pappa å styvmors GÅRD

Bilden på min son..tog jag i mars
när skotern fick sin rundsmörjning innför sommarvilan
Nu blev det åxå en översyn och rundsmörjning
för att den skall vara i trim..när snön tänkt dyka upp
OCH stanna kvar
JUST NU .. njuter jag av planeringstankar
på HUR jag skall få till och iordningställa min skaparplats
Då bord och bokylla kom med sonen och blev buret upp av densamme
till övervåningen..där jag skall sitta..trixa och fixa

Hoppas ni ALLA får en FIN Söndag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar