fredag 16 november 2012

LITE AV VARJE



Hon är en mästarinna..på många saker.. hon Christina
Och inte är hon då "bangen" heller

Som nu sist när vi var och hämtade spån till våra hästar
och skulle lämna vagnen,där jag bor ..på en gårdsplan
som inte är särskilt generös med svängrum..ALLTSÅ lite knepig
att backa på ..särskilt med en så stor släpvagn
för att lasta av hälften av spånet
Men hon fixade det..
Lätt som en plätt
Fick hon dit släpvagnen NÄRA ladugårsporten

Vad haver jag mer gjort då
Joo besökt den stora staden Umeå
där jag sov över hos min yngsta dotter
För att ge henne fika på säng och sjunga för henne
Då hon ju fyllde ett nytt år
Hann åxå med en vända på stan
Och åt en helt underbart god grönsakslassagne på ????
som dottern bjöd mig på

Bussen sen ..tog mig tillbaka hem..till mina väntande djur
Som Kjell hade tagit hand om åt mig
medans jag varit borta
För det TACKAR jag..så och mina barn..och barnbarn
För att jag kunde vara med på firandet


Snön har försvunnit..minusgrader råder
och en vägbana med en förädisk halka
Lite orolig är jag..då min son och Elin är på väg hit
Det skall bli trevligt att dom kommer
men SKÖNT när dom väl är framme
Då blir det gomiddag..och jag har tänt mina ljuslyktor

Önskar er ALLA en toppenhärlig helg

2 kommentarer: