söndag 25 november 2012

VÄDER_LEK



Söndagen är här.. på tillfälligt besök
Vintern syns inte till
Mer ett höstväder med milda vindar... GRÅMULET OCH REGN

Så jag har tänt ALLA mina utomhuslyktor
Det får mig i en bra sinnestämmning
Att se dom lysa i mörkret

Räven tittade förbi sent igår kväll
och det såg ut som åxå den
diggade åsynen av magin i lyktornas sken

Har min ägo en liten trevlig bok,som heter "Djurens språk"
Ibland kan orden i den förbluffa mig
Och hur som..vad jag än tycker och tror eller inte
Får orden i alla fall in mig på några sidotankar
som leder in mig på nya sidospår
så jag får jag syn på nåt jag inte tänkt på förut
Det gillar jag...att "ordbråka"
Nu skall jag tala om för er vad räven i boken "säger"
"Lita helt och fullt på dig själv och dina förmågar
Din gåva är att ha ett kreativt sinne"
Låter fint va?..passar bra att få till sig
Denna gråmulna... lite gråtmilda väder-lek
Man har ju inte trevligare än man gör sig
Men det gäller att vara snabb
för att hinna fånga alla trevligheterna i flykten

OCH det önskar jag oxå er ALLA
En TREVLIGIGHETERS Söndags morgon-dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar