tisdag 6 november 2012

GOD MORGON


När jag för en stund sen gick in på Ann Maries blogg
Bjöd hon på en nostalgilåt som väckte upp minnen till liv

På 60-talet.. dååå var jag tonåring

Min bror hade en skivspelare och några olikfärgade vinylskivor
bland de mer vanliga svarta
med olika artister.. som sjöng och spelade
Det var Cliff Rickard,Spotniks, Elvis. Ricky Nelson med flera
Min bror som var (är )tre år äldre än mig
Som vi i nåder .när han var på ett mer generöst storebrorshumör
Fick vi komma in på hans rum ..han hade ett eget han
och lyssna
DET var högtidsstunder de
Musik har varit och är mitt stora andningshål
de tillför mig.. en ut-givelses och in-givelses känslor
och är en baddare på att få fart på mina fötter
i deras mer motspännstiga segrörelser

Dagen hoppas jag kommer till er
MED generösa glädjesteg

2 kommentarer:

  1. Hej Inger-Sofia.
    jag är glad att jag kunde få minnesbanken att glänta på dörren, Wolfies och mitt liv består också av mycket musik, och den lite äldre musiken är oftast mer melodisk än den nyare, men visst görs det bra musik i dag också, men en del av det nyare passar inte mitt öra.
    Här hemma nere i musikrummet finns mer än 5000 CD skivor och många av dem är sånt som kom från 30talet och framåt, dessutom finns en hel del klassisk musik också.
    Här är en länk till min YouTube sida, där är ett fåtal låtar som ligger öppet, men en stor mängd musik är lagt som privat, men då och då lägger jag in något öppet också. http://www.youtube.com/watch?v=1uQ1TCFx6Lo&feature=plcp

    Den musik du kommer till då är Hootenanny Singers inspelning av Flicka från Backafall, klickar du på rutan som det står Ann marie S kommer du vidare in i den öppna delen av min YouTube, rutan ligger till vänster precis över videon.
    Jag önskar dig underbara och glada dagar resten av veckan, vi skall köra till ön för att stanna där resten av veckan.
    Kram till dig.

    SvaraRadera
  2. God morgon Ann Marie
    Har varit och lyssnat..Hotenanny singers har jag ett väldigt klart minne av..när jag var så där en 22-24 år uppträdde dom på Universum här i Umeå Det finns såå många vackra visor..så mycke musik att hitta..både ny som de som jag nu hittar åt i minnets djupa brunn Antar att ni får en toppenhärlig vistelse på er ö.. så jag klämmer i med en GOD väderänskan Kram

    SvaraRadera