fredag 15 mars 2013

KYLA .SENDRAG OCH KÄNSLORIK

GOD morgon
Kylan är då pålitlig..den infinner sig varje natt
och håller sig dessutom kvar.. en bra bit in på dagen
Innan solen hinner övermanna den..

Ingen komet har jag sett FAST jag håller utkik

Men..något annat som jag kan bjuda på ..är ett TIPS

När jag överbelastar mina muskler,som jag gör lite då och då
Har jag drabbats av sendrag..särskilt när jag fått DRA benen genom snön
På den tidigare oplogade skogsvägen
Jämras vad det gör ont..
Men det har visat sig ATT det finns HJÄLP att tillgå
och den heter DOLOMITKALK
Av min syster fick jag rådet
att vid akutlägena inta pillret med varmt vatten
För ett snabbare upptag.. OCH det funkade åxå
Nu har jag INTE haft något sendrag SEN jag började med
att REGELBUNDET varje kväll ta mitt piller
Och jag kan lova er att det känns HELT UNDERBART att slippa sendragen

Imorgon blir det samling i Malbergsstugan
För DÅ är det semeltime HÄR i byn och DIT tänker jag gå
För semlan..men MEST för trivsamheten i skogen
Tillsammans med Grannäsborna och övriga

Vet INTE vad han sjunger om Men tyckte om känslan i sången
OCH naturligtvis ..bilderna
Hoppas ni ALLA får en bekymmersfri och känslo-rik helg

2 kommentarer:

  1. Hejsan Inger - Sofia!
    Först ber jag om ursäkt för att jag inte hunnit sköta min blogg som jag borde ha gjort och under en tid till kommer jag bara att sporadiskt titta in, men jag hoppas att både jag och Wolfie snart skall kunna återkomma stadigt igen.

    Sendrag, jag har läst någonstans att magnesiumtabletter skall hjälpa så att man slipper såna plågor, för ont gör det.

    Jag önskar dig min vän en riktigt trevlig helg från ett kylslaget södra Sverige.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej Ann Marie :0) som alltid blir man glad när man ser ditt ansikte och läser dina ord Jaa kylan den kylan ..men snart ..får allt den rackarn kapitulera..för våren är inte så långt borta Tur att solen så ofta gör ett besök..vilket gör dagarna mildare och strålande klara I dolomitkalken finns det åxå magnesium..det är en väl avvägd dos av båda, som kroppen därför lätt tar upp Önskar er detsamma och skickar med en värmande norrlandskram

    SvaraRadera