måndag 18 mars 2013

SINNENAS PÅFYLLNAD med FART


HÄR kommer.. i FULL FART ..segraren i Vindelälvsdraget i mål

Och HÄR.. den vi väntade på.. Siv och Kjells svärdotter
Det var häftigt.. och vad mer kan jag använda för ord
för att beskriva den lockande och härliga syn-känslan

Som infann sig... när hundar/hundarna med förare gick i mål
efter flera dagars tävlande
Nog skulle jag allt vilja pröva på..MEN

Vår söndagsutflykt fortsatte sen..mot Umeå
DÄR jag fick umgås med min kära dotter..allt medan Siv och Kjell
uträttade några ärenden på stan
Tiden går FORT i mysigt sällskap ..
Och vår färd fortsatte till SÖRBÖLE FÅRGÅRD

Där jag blev kompis med vallaren
Som jag fick se i action..så ung .. men redan så skicklig

Dessutom.. fick jag se dessa ulliga.. gulliga kycklingar
Nästan alldeles nykläckta..det var en mysig känsla att få uppleva

Tyvärr var min börs nästan tom..när jag kom dit
och steg in genom dörren till gårdsbutiken
För det var mycket jag skulle vilja köpa

Som dom här tovade , varma och vackra sittdynorna

massor av dom här äggen..skulle jag vilja ha och få ge bort
OCH mycket,mycket annat..fanns det där, som frestade mina sinnen

MEN..det räckte i alla fall till denna lilla tovade kyckling
och så några ägg ..till mina barnbarn
Till helgen har hon öppet igen
Det blev en variationsrik Söndag
I fartens tecken och sinnenas på-fyllnad

Önskar er ALLA en riklig påfyllnadsvecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar