fredag 24 januari 2014

PÅFYLLNING av värme och ljus

Igår dök de upp..Jan och Anton

Med den bautastora traktorn..fylld med ved i skopan
2 kubik rymmer den..en rejäl skopa alltså

Sida vid sida jobbade far och son i ett snabbt tempo
som fick skopan tömd på nolltid
och veden snyggt travad i "vedtillhållet"
Jag HAR det BRA jag.. som aldrig behöver bekymra mig för vedens "tillblivelse"

Kajsa tittade nyfiket på..
Hon njuter av tillvaron ute
i ett ljus som stannar kvar allt längre

När jag tog skogsturen kl 3 var det ljust
Det var inte många dagar sedan.. som det var mörkt
Det känns ljuvligt till kropp och sinne när ljuset dyker upp allt tidigare
och ger sig av allt senare
Vi går mot våren och alts uppvaknande

Men när jag vaknade i morse stod temp. på 24 minus
efter dagar ikring 6-10 minus
Man känner det i näsan när man knatar över till stallet
för att släppa ut hästarna..

Önskar er ALLA en ljus och underbar dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar