fredag 10 januari 2014

KYLA med VÄLBEHAGETS VÄRMEINSLAG


HIT har nu kylan hittad och himmelen har kastat ner dunig snö
INTE särskilt mycket att skryta över kan tyckas
Men ack ändå.. vad det lilla gör.. för sinnets välbefinnande

SEN har jag kommit till insikt om tummens betydelse
Jag menar... INTE tänker man på det NÄR den funkar
Men nu när den har fått sin stukning
Inser jag vidden av dens betydelse för mig i dagens olika göranden
Den är ju huvudaktören i handen DEN som får göra grovjobbet
som står för grip-styrkan
Tänk er... att klippa med en sax..knäppa knappar osv.. utan tummens medverkan

Tur är det..att jag har jag fått upp "ögonen" för Hur STOR den är i sin litenhet

Det råder en fin samverkan mellan kroppens olika aktörer
Ingen/inget kan fullt ut verka utan de andra


Så är det nog med det mesta här i livet
Att det är när vi utsätts för olika prövningar
som vi blir uppmärksamma på ..det vi ofta tar för givet/självklart
Det som bara finns där för oss..som tex vår kropps olika funktioner..vårt mående
Nära och kära och vänner ..och mycket ..mycket mer och annat

Programmet som jag lyssnade på i P1 igår med Tomas Sjödin
Som min äldsta dotter skickat mig länken till och som jag lagt ut på min Utsiktspost
Gav mig en mysig upplyftande känsla
Dels den ..som min dotter gav mig..då hon skickade mig länken
som förmedlade till mig.. att det här skulle mamma gilla att lyssna på"
DEN OMTANKEN..
Sen Tomas ord på det..spädde ytterligare på välbefinnandets tillstånd

SEN dök Karolina och Kristina upp..för 3dje penicillinkurens insprutade i Kajsa
DET gav avslutningen på dagen en mjuk bomullskänsla.. av välbehag
Som en mild och varm sommarbris ..ungefär

Ni hör ju vilka gåvor jag får..dom bästa.. mest värdefulla av alla. TACK!


Önskar er ALLA som tar er tid att titta förbi..en ljuvligheternas välbehagliga dag






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar