lördag 4 januari 2014

MARDRÖMMEN FORTSÄTTER


Idag är marken TÄCKT... än värre av riktigt SÅPHAL IS
Så det blir ingen utegång för Jupiter idag..
då det är helt omöjligt att förflytta sig
på det här underlaget

Hundarna har det svårt nog
och vi fick lägga ut mattan till minstingen
för att han skulle kunna ta sig upp för den lilla SÅPHALA knixen
där han kanat ner och OMÖJLIGT kunde ta sig upp ifrån

Hundarna gillar inte att lik Bambi på isen ..försöka ta sig fram
Det är så illa ställt
att en av hundarna pinkade på det mer säkra underlaget
inne i ladugårdsporten PÅ HÖET..det gör dom aldrig annars
Men alla deras stråk är ogåbara..så osäkerheten och försiktigheten är påslagna
Till och med jag..fast jag har broddarna på mig
Får jag smyga mig fram
med uppmärksamhetens försiktiga steg

Turligt nog dök Hyresvärden Jan upp med en skopa sand
Då hovslagaren dyker upp kl 12 idag
för en koll ..rensning och omslag av Kajsas hovar
Är det bra att han kan gå säkert där sanden är lagd

Önskar er alla en DAG med SÄKER FRAMFART

2 kommentarer:

  1. GOD morgon..på de mest utsatta ställena hjälper inte heller dom Som i de små nerförsbackarna ..knixen som jag säger Då glider man bara nerför och sen är det FAKTISKT komiskt när man skall försöka ta sig upp igen ..då hittar skrattet ut.
    Lite blötsnö har lagt sig till rätta och de lilla som stannat kvar Gör faktiskt nytta När vädret är och varit så här en längre tid Har man lärt sig uppskatta minsta lilla snöflinga som lagt sig till ro på marken Hoppas dina fötter håller dig uppe

    SvaraRadera