lördag 11 januari 2014

LUFT UNDER VINGARNA

Idag skall SISTA sprutan med penicillin ges till Kajsa

Man tror att man varit kolugn under hela tiden..läget under kontroll
Men så har det inte varit och det vet jag.. eller mer så
att när symtomen av trötthet kommer
påminns jag om det
och får inse att NU har pressen..stressen lagt sig
och då passar kroppen och psyket på att släppa taget om framåt-fokuserandet
Allt det dom fått bära på en tid..för att orka med det uppkomna

Har fått lära mig genom årens alla olika krissituationer att fokusera
som när yngsta fick åka in och ut på lasarettet
att då ta hand om det som behövdes..i situationens uppkomst
och försöka vara lugn
SEN ..efteråt släppte jag ut alla mina olika känslor

Ibland har jag blivit petad på..när jag varit i hållaigen fasen
SPARAT för att släppa ut SEN..
OM och Då någon frågat..sagt något vänligt och varit hjälpsam..har det brustit
Och gråten har bara vällt fram
Då har jag fått inse.. att jäklars vad mycket som fanns därinne

Av och om allt det.. har jag förstått HUR jag funkar i krissituationer
av allt jag tvingats lära mig under åren för styrkan skull..ATT orka med
När det ÄR och varit nödvändigt att få /ha tillgång till hjärnans klarhet
Då har känslorna fått vänta på sin tur..
tills det varit tid och läge för deras omhändertagande

Här i skogen är naturen mig till stor hjälp i allt sorteringsarbete
för helhetsprocessens läkande
Det är något alldeles speciell med att bo på landsbygden..
det GER en utvecklande livskvalitet

Önskar er ALLA en FIN dag med luft under vingarna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar