måndag 6 januari 2014

JULMINNE och TACKSAMHET

Nu måste jag bara få berätta om DET som hände i julas
2013..SNÖ
Då min son ..som är en finurlig..klurig och omtänksamma person
och som jag berättat om tidigare
en mästare på att överraska
och sprida julkänsla lite då och då..året om till sin omgivning

I julas fick yngsta barnbarnet sitt livs överraskning
som till en början gav oss alla tankebryderier..
med efterföljdes skrattutbrott
Då den dolda överraskningen uppdagades
SÅ HÄR VAR DET
I julklapp till det yngsta syskonbarnet hade han köpt walkie talki
Den ena hade han stoppat i en STOR låda
Så när vi sitter där... hör vi plötsligt en röst som säger
"skall du inte släppa ut mig snart" och detta upprepas med lite olika variationer
Innan vi lyssnat oss fram till varifrån ljudet kom
och kunde lokalisera det från lådan..var det spännande
Lådan som nu barnbarnet ivrigt slet i för att öppna
Och där låg en walkie talkie
Sonen han hade smugit sig ut till ladugården och där stod han pratade i den andra
Höjdpunkten för barnbarnet var inte grejen i sig (även om den ¨åxå¨var viktig)utan själva upplevelsen
För när vi dagen efter gick för att låna en borr av Kjell och Siv
Så berättade han ivrigt om det talande paketet och överraskningen
Även alla vi andra kommer för alltid att MINNAS den julens finurliga överraskningshöjdpunkt

Äldsta barnbarnet fick åxå hon sin överraskning OM än inte lika gömd




Sen vill jag åter TACKA..mästerklyvaren och tillika min hyresvärd Jan
För bistånd och hjälp av ved och hemförandet av den bautastora hö-torrbalen
Som nu ligger på sin plats INNE i ladugårdsporten
Tack vare dig

Till er mina läsare
EN RIKTIGT GOD och GLADJEDEFYLLD DAG önskar jag er ALLA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar