söndag 5 januari 2014

VEDERKVICKANDE minnesMYSKÄNSLA

När jag gör rent till hästarna..nu när Kajsa är dålig
Rör om och byter ut halm och lägger på nytt
till en tjock härlig bädd

Vaknade minnen till liv från min barndom
Minns när jag var sjuk och min mamma bytte ut mina febriga lakan i sängen
till torra och rena och jag fick en torr och ny pyjamas

När det var gjort fick man krypa ner under täcket så bara nästippen var synlig
så fick man en mössa eller en filt runt huvudet
För då var det fönsteröppning som gällde
med frisk luft som banade sin väg in genom rummet och fram till min näsa

Under tiden rummet fylldes med nytt syre
fixade mamma till något gott att äta och dricka

DEN mysiga ..härliga känslan minns jag ÄN

När jag "bäddar" nytt till hästarna
undrar jag om dom känner samma vederkvickande myshärliga känsla
Vet ni vad..DET tror jag
Men dom tänker den inte
Dom bara ÄR i den känslan

önskar er alla en härlig Söndag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar