torsdag 9 januari 2014

SVÅRTÄMJD SILVERTEJP

Ja jag säger då det
Det här med omläggning av Kajsas hovar..har sin munterhet i eländet

Först så skall ju gårdagens paketering tas bort från hennes hov
Det TAR tid..då man gör det ordentligt FÖR att det skall sitta kvar
och då tar det ju sin tid att få av
Och har man som jag nu har.. en tumme som inte vill ställa upp och hjälpa till
Då har man det man gör
för att få bort det ÖVERSTA lagret.. som är SILVERTEJP
Så är det Wrapens tur ..det går snabbt..och bomullen åker med i farten
SEN får hoven lufttorka..innan nästa våtvarma omslag skall på
'
Då kommer nästa stora utmaning..den nya omläggningen
Bomullssjoket är lätt Wrapen har jag fått till rätta knixen på
så den rullar på fint
Men vid det här laget börjar Kajsa bli trött och min krökta rygg knorra
vilket medför ÄN sämre koordination
Fast Kajsa är både tapper och duktig
då hon fått med sig lärdomar genom åren.. av mig och mina tillkortakommanden
har hon fått lära sig tålamodets och hjälpsamhetens konst

Men när vi kommer till silvertejpen DÅ brister åxå den mest tålmodiga
Ni som kommit i kontakt med silvertejp.. vet hur den kan uppföra sig
För att INTE få den att tjorva sig..
Tvinna ihop sig
FASTNA överallt där den INTE skall
Krävs lite teknik och snabbhet
Så jag muttrar och skrattar om vartannat
Och Kajsa tittar undrande på mig
och försöker allt vad hon kan ATT hjälpa till
Snyggt blir det då INTE.. men vadå!
Det är ju inte utsidan som räknas ..eller hur!

Så nu gäller det för mig att klura ut ett bättre sätt .än gårdagens
För att kunna tukta den oregerliga ..men ack så viktiga å värdefulla silvertejpen
Med eller utan tummens hjälp

Nu börjar Kajsa bli allt bättre..så LÄNGTAR UT är nu stark
Och snön sägs vara på väg MED kylan i sällskap..det bådar gott
När det är dags för frihetsUTsläppet av Kajsas hov

önskar er ALLA en NYSTARTSDAG som är OKOMPLICERAD å FRIi

2 kommentarer:

  1. Hej Inger..
    Oj här var det omgjort blev snyggt :-)
    Hoppas att allt är bättre med Kajsa och att allt går bra...
    Tack för att du hälsade på mig har haft dåligt med tid i december har gjort bloggar men det har varit dåligt med tid för kommentarer.. Men hoppas få bättre med tid framöver..Önskar dig nu en god fortsättning på 2014 och hoppas det blir ditt bästa år någonsin och det förstås kom snart och hälsa på mig igen kram Nicki

    SvaraRadera
  2. GOD morgon Nicki..Tack.Allt är mycket bättre med Kajsa Den värsta energislukaren ORON har dämpat sig en del Mycket nu åxå tack vare Karolina och Christina som TAR av sin TID och ställer upp och hjälper mig med att ge Kajsa den injektion hon skall ha i 5 dagar.
    Tiden ja..den har bråttom den ..det är svårt hänga med i dess tempo..
    Önskar DIg detsamma Hälsar på dig i din blogg..kommer jag alltid att göra..även om det bara ibland blir mina tankar som tar sig en tur dit till dig..KRAM

    SvaraRadera