torsdag 11 september 2014

FEST I VARDAGEN

Dom kom.. och bjöd på något jag aldrig tidigare ätit
mer än någon gång i konserverad form
VINKOKTA MUSSLOR
med pommes frites och aioli till..
Det blev en riktig överraskningskväll
Mig digga helgmys i vardagen :)

Dagen efter fick jag hjälp med att bli av med grejer
som stått och tagit plats i ladugårdsporten..utrymme som jag behöver till annat
mer viktigt och lättåtkomligt..för att underlätta för mig
Då damm,halm och annat bossigt virvlade omkring

Var det munskydd som gällde..för att inte utsätta oss för onödiga risker
Då sorkpest och annat elände lätt överförs...
om någon liten varelse pinkat eller skitit däri

Sen drabbades jag av ett minnesutsläpp.. Då en låda med gamla papper,målningar och annat
hamnade i mina händer..för att sen...det MESTA av det ..kastas in i eldens förgörande lågor
Det var mycket som gav mig en kick..ett uppvaknade
av sånt jag glömt bort..att jag gjort
Under mitt liv och min långa sjuktid med påföljande rehabilitering

Sonen och Elin gav ett lyft.. på många sätt.. åt mig och dagen
Som inte slutade där
För solen var framme och vi blev sugna på
ATT prova vår fiskelycka..nere vid Bågatjärns vatten

Stod lyckans oss bi..Jooo då
Elin

hon fick en fin öring..hennes största fisk någonsin..den andra fick jag

Sonen DÅ..han hade på två..men fick inte upp dom

Och Elin passade på att plocka stora fina lingon ..innan vi drog hem
Till middagen och deras hemfärd

TACK Patrik och Elin för hjälpen
och ERT trevliga sällskap och för festen mitt i vardagen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar