onsdag 24 september 2014

DEN HJÄLPSAMMA FÖRSYNEN och BIGGLES

Det kvarlämnade vattnet i hästarnas balja
HADE FRUSIT till IS i morse...Brrrrrr

Och skvallerbyttan Biggles gav ifrån sig sitt speciella skall
Ett skall... som han klämmer i med
DÅ han vill göra mig uppmärksam på att något inte stämmer
Att jag borde kolla upp vad som händer där ute i mörkret
Vilket jag gjorde

Och det var då en himla tur

För igår gjorde jag INTE det jag ALLTID brukar göra
Och som jag dessutom brukar kolla upp på morgonen
INNAN jag släpper ut hästarna

Något som totalt fallit bort ur min medvetenhet
Det är nog inte bara så... att man inget SER fast man TITTAR
När man är upptagen med en massa andra tankar

Så verkar det dessutom som om man heller inget minns
Av det som man alltid annars kommer ihåg ..som är så viktigt att minnas
TY jag hade glömt att kolla "grinden" både igår kväll
och tänkte inte ens på det i morse
ATT kolla OM den var stängd..den som leder ut mot vägen
DEN som jag alltid passerar igenom med hästarna
NÄR jag tar in dom för kvällen

För att ha hästarna lössläppta ute på vägen SÄRSKILT i mörkertider
Är ju inget man längtar efter precis
TUR att Biggles var uppmärksam och hörde vad som pågick där ute

Att hästarna INTE var där dom skulle vara

TURLIGT nog
hade dom gått in genom den andra ÖPPNA grinden ..den alldeles bredvid
Som leder in på gården

Där stod dom i godan ro och blängde bara förvånat på mig
Då jag kom kutande..med rädslans upphetsning hack i häl..för att stänga de båda grindarna

Ibland har man då både försynen och Biggles till hjälp
Glad och lätta blev då jag..över den hjälp jag fick

Önskar er alla en LYCKOSAM dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar