torsdag 25 september 2014

HÖJDPUNKTEN

10 i 7 och -5
Morgonen är åter kylig MEN stjärnklar
Och jag har som vanligt kollat grinden nere vid vägen
ATT den är stängd ...och det var den :)

När man som mig ..har NÄRA ner till marken
Har det sina fördelar
Men INTE alltid
Som till exempel
När jag skall slå ner stolparna till hagen
Då är det till min nack-del...då jag dessutom har lite problem
med arm-mekanismens lyftfunktion
Frestar arbetet på kroppen och jag får betala för det dagen efter
OM jag inte har huvudet med mig i jobbet
Vilket kan vara och kännas frustrerande..efteråt

Men nu är det ju så ..
Har man VALT att skaffa sig hästar..så följer en del arbete med det
Då får man FÖRSÖKA TÄNKA sig FÖR
HUR man utför jobbet och försöka hitta olika andra lösningar
på sättet som INTE funkade
Och jag har kommit på några förbättringar genom åren
Men det besvärligaste är ..innan man blivit av med de invanda tankarna
som bromsar upp framfarten.. för insläpp av de nya

Men nu ni ...IGÅR kom jag på lösningens HÖJDPUNKT

Jag använde mig av plastpallen när jag skulle slå ner stolparna
Då kom jag högre upp

Och behövde därför inte belasta armar och nacke på samma sätt som förut
när jag skulle slå ner stolparna

Men tänk ändå ..att jag inte kommit på den lösningen tidigare
Fast vad är det dom säger
"Bättre sent än aldrig" ..och så är det ju

Önskar er ALLA en lättsamhetens dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar