fredag 12 september 2014

NYA INFARTSVÄGAR



Tänk ändåå..när jag flyttade ut HIT till Grannässkogen
Sorterade jag bort HÖGAR av sånt som jag inte behövde

Fast...när jag slagit mig till ro här
Och gick igenom säckar och lådor PÅ JAKT efter något jag sökte
Fick jag inse... att de hade följt med till soptippen

Att i kastandets iver.. i trötthetens spår
Hade jag slängt..det som skulle ha varit kvar

Det var ju visserligen bara prylar
men en viss besvikelsesuck undslapp mig ändå

Att gråta över spilld mjölk..är ju ingen ide

Detta tänkte jag på..
När jag nu i ivern... att få bort ALLT som bara låg och skräpade
för att kunna ge plats åt annat i ladugårdsporten

Hur mycket jag SEN kommer att leta efter Som INTE längre finns

Sonen påpekade farten i mitt kastande..men jag ville inte stanna av och lyssna
För här skulle det röjas
Och då det var så länge sedan jag hade kontakt med det som låg ivägen
Har jag nog glömt bort HUR det var och känns.. att ha ett behov av dom
Sen så är det bara nyttigt att göra ett avslut.. av det förgångna

Genom att rensa OCH därmed bana väg för nya "infartsvägar"

Önskar er alla en HÄRLIG Fredag och en UNDERBAR helg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar