söndag 28 september 2014

MORGONPÅFYLLNAD


OM jag skulle råka glömma bort
Det jag fått inse ...som är så viktigt
Så påminner naturen mig om det
VARJE tidig morgontimma
När jag går ut till den oftast så tystlåtna morgonen
Och till mörkret

Då jag får uppleva hur nattens mörker får ge vika för morgonens ljusinslag

Just i den stunden när ljuset bryter igenom
Blir jag påmind om..att det är just dom där stunderna
De korta ögonblicken
Att åxå stanna till och ta till vara på dom
För bara efter några minuter så var det magiska ljuset borta
Och jag får aldrig uppleva detsamma igen
Inte mindre upplevelserik..bara annorlunda

Och så är det nog med alla våra möten
Att det är dom där stunderna,som är så betydelsefulla.. att ta till vara på
(Alla bilderna är tagna i morse)

När jag lite senare tog en skogstur med hundarna var det 4 plusgrader
och morgonen var fortfarande vindstilla..inte ens fåglarna hördes till

Önskar er ALLA en FANTASTISK Söndag

2 kommentarer:

  1. Kanske går jag upp tidigare i morgon bitti...

    SvaraRadera
  2. GOD morgon Christina..jaa att se ljuset bryta igenom ÄR något alldeles speciellt
    Precis som det känns när man varit nere i en mörk svacka och ljuset bryter igenom Naturen ger mig många förklaringar och symboliska liknelser av olika slag Himmelen är ju åxå vacker när det blir det omvända..på kvällen Du vet när jag redan gått till sängs :) Om inte barnen är här förstås Du får tjoa på mig..när du kliver upp..jag hör dig säkert när dina röst överröstar tystnaden..:) Ha de

    SvaraRadera