måndag 22 juni 2015

Han kom Han stannade Nu har han åkt



Min dotter och mina två barnbarn dök upp
Stannade några dar och åkte härifrån.. alldeles nyss
Med sig hem tog dom Moltas
Som varit här i skogen med mig och djuren några veckor
Då tiden inte varit nådig mot min dotter och hennes sambo
har han därför fått stanna här ..under den tidssnåla tiden

Det blev ett glatt möte när de fick återse varandra

Det kommer att kännas tomt i några dagar..men inte sorgset tomt
Bara en avsaknad av de trevliga och uppbyggliga stunderna
Som..som vanligt fyllt på mina inre depåer
så jag klarar mig till nästa gång
Biggles ,Sigge och Quvintuss..kommer säkert åxå dom
att känna av hans frånvaro

Värmen som dök upp på midsommarafton.. har hållit i sig
Så åxå den bitska knotten och myggen.. som vaknat till liv
Och nu verkar ta igen ..DUBBELT upp..tiden då kylan häll dom i dvala


Barnbarnen och dottern..blev rejält utsatta av den attackerade myggen och knotten

Moltas fann på råd han..genom att hoppa ner i vattnet
Här kommer några minnesvärda bilder på Moltas..
under den tid han var här




Ps..
Sen så blev jag fixad till i håret.. av mitt barnbarn
Riktigt fint blev det och skönt var det att bli ompysslad

Härifrån skogen önskar vi er alla en positiv start på den nya veckan







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar