tisdag 2 juni 2015

TISDAGsblandning

I Söndags tog mig den vita friheten till Umeå
där jag skulle tillsammans med övriga släkten
uppvakta Jonas på hans födelsedag
OCH för att själv bli firad på mors-dag
-Blev bjuden på middag..thaimat som jag gillar
Presenter fick jag åxå
Med mig hem sen följde min lillasyster
Som tänker stanna här i skogen i några dagar

Spännande var det sen igår morse
när vi gick en tur i skogen med hundarna
För vad fick vi se

Jooo färska björnspår.. från en ungbjörn

Mysig känsla att den promenerar omkring just här i skogen
På eftermiddagen sen.. hade regnet sköljt bort nästan alla spår
Och vem tror ni dyker upp sen på eftermiddagen
Joo Åskar..några få mullringar släppte han iväg INGA fler
UTHÄRDLIGT alltså

Efter det åskan gett sig av
visade regnbågen upp sig i all sin glans

Och löven som bara legat i väntan på värmen
fullkomligt exploderade ut ..som ett naturens bröllop
i alla sin grönska

Och några svalor har flyttat in under taknocken i ladugården
Så det blir nog kanske ungar i år åxå..det känns ödmjukt hedersamt
Att dom även i år stannar till här hos mig för att bygga sitt bo
Och lägga sina ägg

Härifrån skogen önskar vi er alla en spännande och fridsam Tisdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar