måndag 14 september 2015

ÄLGFEST

Igår sammanstrålade jag med en massa uppsluppna och förväntansfulla människor
uppe vid byastugan
Människor som liksom jag såg fram emot festen

Det är mycke´ förberedelser och arbete som ligger bakom
-för att få till allt
Själv hade jag den stora lyxen att bara få sätta mig till bords
och njuta av den goda maten och det trevliga sällskapet
Efter att först ha kollat in de OTROLIGA lottvinsterna






Som dels täckte hela bortre väggen med upphängda jackor,dressar och tröjor
OCH så en långbänk på det... fylld med olika användbara saker
Ni skulle sett..jag blev nästan lite snurrig av alla priser
För VAD skulle jag välja OM jag nu vann
Vann gjorde jag..en varm mössa valde jag

För ett av allt som jag sett ut ...som hängde efter väggen
hade en tidigare vinnare tagit

Glad var jag över min vunna mössa..
som kommer att kännas skön att bära NÄR den där vintern dyker upp

Efter maten blev vi underhållna av byns utflyttade trubadur
Som ibland.. som NU när älgjakten är igång .. gör byn sitt besök
Och tur är ju det för oss..
som då får njuta och skratta med en allvarsunderton
till hans egenhändigt skrivna "låtar"

Efter maten och underhållningen blev det tårta med kaffe
TÅRTOR av alla de slag..ja ni ser ju
Med ett snabbt överslag INSÅG jag
att min mage INTE skulle klara av
ATT smaka av alla tårtor..som alla såg lika goda och spännande ut
ALLTSÅ VILKEN FEST
Ett STORT VARMT TACK
Till er som anordnade denna mysiga fest
(Som jag NU när jag sitter här och lägger ut mina bilder
Inser att jag inte lyckats fånga alla på en bild)
Ni sprang ju omkring för att serva oss andra)
Och så ett TACK till alla som var där och bidrog till trevnaden

Härifrån skogen
önskar jag er alla en underbar start på den nya veckan



2 kommentarer: