onsdag 2 september 2015

Brrrrr

Brrrr ..det var kallt i morse när jag klev ut genom dörren
och när den kalla luften trängde sig på mig
vände jag mig snabbt om
och gick in för att ta på mig mer kläder..som bl.a LÅNGKALSONGER
När jag sen kollade utetemperaturen visade den på 1 plusgrad
Så nu är det varma färger som gäller..både för ut och "inomhusbruk"
För att få upp temperaturen i kroppen
Som orange..eller röd'

Var förbi till Sonja igår för att hämta lite av hennes skörd
Och fick då en bukett med orange ringblommor med mig hem
Det gör mycket med lite färg
För hur stökigt det än är
så lyser blommorna upp hela köket
och man ser bara dom och värms till sinnes av den glödande färgen

Liksom de färska grönsakerna som blev som ett konstverk på köksbordet
Med lite tips och smakprov cyklade jag sen hem..till de väntande djuren

Orange är en färg som drar till sig mycket uppmärksamhet.
När man ser på färgen'
-kan man känna sig entusiastisk och levande.
Det kan också göra att man känner en känsla av balans, välkomnande och värme.
Positiva egenskaper hos orange är bl.a.
aktiv, karismatisk, kompetent, kreativ
flexibel, rolig, oberoende, säker och framgångsrik.
Känslighet, medkänsla, anpassningsförmåga, stimulans.
Då orange är färgen för värme, kreativitet och känslor.
Den tyder på mod, glädje, lycka och social talang.
Så det är bara att fylla på våra inre förråd med orange
Särskilt NU..när kylan och mörkret börjar krypa sig allt närmare inpå

Härifrån skogen önskar vi er alla en "VÄRMANDE Onsdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar