tisdag 1 september 2015

VÄDERPRAT


DEN kunde INTE hålla sig härifrån längre
ÅSKAN
Den dök upp igår ..ganska så mild och spak
Mig skrämde den inte..då den aldrig var särskilt närgången
Kaxigt gick jag omkring UTE
För det LÄT mest om den..
Och någon blixt hamnade då inte genom min halvöppna kameralins

FÖRST kom ett störtregn,sen hagel,sen uppehåll,sen MER ösregn
Regnet var milt ..så det var skönt att vara ute
Men så fort regnet avtog dök sviarn och åskan upp
Sen började det om igen
Innan den försvann och den vackra regnbågen visade upp sig

Det var bara molnen som hamnade mitt emellan de stängda "luckorna"

och så månen lite senare

Så jag hoppas innerligt att garantin gäller än
Så kameran kan fixas till
För mina ords tillkomst föds av bilderna och dess upplevelse
Det är som inte lika "upphetsande" att gå omkring med kameran längre
Då den inte kan "se" och fullt ut ta in det jag ser

Härifrån skogen önskar vi er alla en mild och omhändertagande Tisdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar