torsdag 27 oktober 2016

DET DÄR MED VERKLIGA BEHOV



Har gjort ett fynd...
ETT av många


För så här är det ..
Om börsen är tunn..måste man kalkylera och tänka till..på vad man vill ha och behöver
Vad man VERKLIGEN behöver...
Men det där med verkligen... är det lite si och så med ibland
Har märkt... att som när vemodet kryper in under skinnet
När stegen är mer i slowmotion
Då fifflar jag bort det där VERKLIGEN behöver ..
å tystar ner den där förnuftiga rösten..för ibland VILL man bara INTE lyssna

Fast å andra sidan när jag NU tänker efter
Så ÄR det ju ett VERKLIGT behov..
fast onödigt ur ett annat perspektiv
DÅ jag INTE alltid behöver det ur ett FYSISKT
utan mer ur ett PSYKISKT ..
För då kan tankar och känslor få en viss lisa
Då jag lyfte dom från marken och flyttar upp dom ..till andrummet

För det gav/ger mig en slags njutning... åt en inre aptit
Av ...man kanske säga en förväntans hunger
på det där paketet som skall dimpa ner i min brevlåda
Något till mig eller mina barn och barnbarn eller både och
De mådde/mår jag bra av
Det som jag BEHÖVDE/BEHÖVER när stegen blir lite tyngre att gå

MEN fyndet jag gjorde nu..var ett verkligt behov..för jag ägde inga svarta byxor
För 50 kr fick jag ett par märkes kostymbyxor i ull från Ralph Lauren
Men dom varken känns eller ser ut som ull ..
ååå VILKEN kvalitet sen
Ser ut som helt nya..lite långa i benen men storleken passade annars
och lite vidd blev det över efter det att magen intagit sin plats
Det gillar jag ÄVEN när det finns andrum till min fysiska kropp
Tyvärr kan jag inte visa er hur dom ser ut..
Då min kamera inte har återhämtat sig..förmodligen gör den aldrig det

På Tradera.. går jag oftast OCH där har jag gjort många OTROLIGA fynd
Och där har jag kunnat experimentera mig fram..till en billig penning
i det uppvaknande klädintresset..Om VAD jag passar i och vad som känns bra
Där kan du få en klänning för nästan ingenting
Har åxå köpt ett par jättefina skinnkängor för 1 kr
En kofta i mönsterstickad ULL för 30 kr ..allt i väldigt bra skick
Lärdomar har jag fått MÅNGA..
bla annat om olika designer och märken OM kvalitet
och seriositeten hos säljarna..allt det har jag fått lära mig
Så nu kan jag en del... om det jag INTE hade en aning om tidigare

Härifrån skogen önskar jag er alla denna Torsdag...
ett rikt innehåll och ett vilsamt andrum

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar