tisdag 25 oktober 2016

PÅ SNABBA FÖTTER


Hade funderat på det i några dagar..
Det jag kände att jag behövde för att bryta vemodet ..det som tagit så stor plats inom mig
då det är MYCKET som hänt...har det inte velat ge sig av
Så jag kontaktade mina barn för att höra hur helgen såg ut för dom
Men först pratade jag med Kjell ..om han kunde vara hästvakt
För utan hans hjälp kunde jag inte stannat hela helgen
..som det nu blev

På fredag mitt i dagen åkte jag iväg i riktning mot Umeå
med hundarna i bagaget

Biggles som tidigare inte gillat att åka bil
försökte alltid smita undan då han förstod vad som var på G..då han blev åksjuk
Men efter det han fått åksjuketabletter..
(har bara gett honom de två ggr..sen var det över)
för att åxå bryta den psykologiska påverkan i tid..
hoppar han nu självmant in i bilen
Biggles skulle min yngsta dotter och hennes kille ta hand om..och DÅ
fick jag träffa nykomlingen..
en liten kattjej som flugit med Jonas upp till Umeå dagen innan
så speciell och så fascinerande..jag blev helförtjust
Hade som en bild ini i huvudet..hur hon skulle se ut och kännas att ta på
Men hon fick alla mina låsta tankar att upplösas i vårt möte
Denna gracila och så mjuka Sphynx-katt..

Det har varit en REGNIG helg
Men för mig spelade det ingen roll..
För jag har haft fullt upp ..har varit och sett på när ett av mina barnbarn spelade handboll
SEN har jag fått imponera på det yngsta...då vi var ute och sparkade boll
Det är ingen dum känsla alls...väldigt behaglig måste jag säga
Att få fart på bollen och göra mål..och så höra barnbarnets berömmande ord

Det kändes i bollhanteringen som om kroppen inte glömt bort hur en fotboll skall hanteras
Fast kanske mer psykologiskt mindes den.. hur det var i fornstora dar
För nog kändes det av dagen efter ...på olika ställen i kroppen
att den gjort sina lyft i sparken och sina snabba race
..det gäller ju att hänga med

På Lördag skulle vi göra det jag ÄN inte gjort
Besöka IKEA och den nya köpcentret där
Och jag säger då det..så mycke människor och BILAR..för en ovan skogsvandrare att ta in
Vi höll inte på att hitta en ledig P-plats
Efter några timmar var jag slut på
Det här kändes av mycket mer och på ett helt annat sätt
än fotbollsmatchen med barnbarnet kan jag ju säga

Sen samlades vi alla för en middag hos min yngsta dotter och kille

För att alla åxå skulle få träffa den sällsynta varelsen med en slags gudinnelook

På Söndag eftermiddag åkte jag hem
i ett lika regnigt väder som när jag gav mig av
FÖRUTOM uppe på Västanfjället där hade snö fallit ner..tänk er SNÖ
Här regnar det idag åxå...Ett riktigt gråväder med andra ord

TACK Kjell för omhändertagandet av min häst och så till dig Siv
som lånade ut honom





Härifrån skogen önskar jag er alla en ljus Tisdag... på alla plan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar