tisdag 4 oktober 2016

DYRBARHET



Dom här orden skrev jag till min systerdotter och hennes man
(dom som står en bit längre ner)
Har sen dess tänkt på dom en del
Och kommit fram till ..att som en kärlekspåminnelse
säga dom lite oftare till OSS själva och varandra
Så nu säger jag dom HÄR och NU till er alla
"LIVET är en dyrbar gåva..det är och så NI
så var rädda om ER och VARANDRA
för det finns inga fler som NI"


Så hamnade mina tankar åter igen på KAJSA
Vad hon betytt för mig i MITT liv
Då det tillkommer NYA insikter om det..hela tiden

Ett liv som hon vände upp och ner på
Hon liksom naturen..och dom andra djuren.. tama som vilda
har fått mig att tänka..tänka efter och reflektera
(Då åxå tiden numer är mer samarbetsvillig och tillgänglig)
och att våga uttrycka mig själv...den jag ÄR ..utan rädslornas hårdhänta fasthållning
De är EN STOR FRIHET DE

Och ett vet jag då med STOR säkerhet och det ÄR
att INGA världsliga rikedomar har kunnat ge mig det dom har gett mig
MEN de STÖRSTA och MEST VÄRDEFULLA i mitt LIV....var och ÄR mina barn och barnbarn
Men naturen här och djuren ..i den TID jag är i NU..
Har fått mig att våga stanna till och ta en grundlig titt på mig själv i BACKSPEGELN

(den här bilden.som jag gillar.. är symbolisk för mitt läkande till kropp och själ)
Härifrån skogen önskar jag er ALLA en sinnesmjuk och fridsam Tisdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar