måndag 3 oktober 2016

VI SES

Morgonen var kall när dottern och jag stod och väntade på bussen
Den som skulle ta henne härifrån
2015.10
Solen..gav oss i väntan en strålande uppvisning..
som om den ville visa upp sig från sin allra bästa ..mest "rödglödgade" sida
för att ge ett minnesvärt intryck och avtryck till min dotter
då hon lämnade Grannäs för sitt arbete och liv i stan

Det har varit några härliga dagar..då jag fått rå om henne

När jag hämtade henne i Bjurholm i Torsdags..sprang en VIT hare över vägen
Då sikten var försämrad ..med regn och mörker hade jag som tur var ingen hög hastighet
så jag hann bromsa in i tid
Men är det inte för tidigt för haren att klä sig i sin vinterskrud??
Fast i morse när kylan åter varit på besök under natten och än var kvar då morgonen randades
Så var det... när jag tänker efter kanske inte så förvånande ändå


När jag vinkat av min dotter..var det hundarnas tur för morgonens skogstur
Då blänkte det till uppe bland de mörka molnen
Det var EN svan som flög förbi.. från sjön mot Grönåkershållet till
helt tyst..inte minsta ljud hördes
Var för långt bort för att höra vingslagen..
dom man hör när man har turen att befinna sig NÄRA

Så börjar åter en NY vecka..det blir spännande att få se vad den har att bjuda på

Härifrån skogen önskar jag er alla en Måndag med många spännande möten
som ger ER ett uppsving till både kropp och själ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar