tisdag 2 maj 2017

STACKARS SIGGE

I går kväll
när jag skulle ta in Jupiter

Fick Sigge sig en chock..en elchock
För jag hade kopplat på strömmen,som jag sällan eller aldrig gör
Då det INTE behövs ..för Jupiter håller sig ändå inom hagen

Men det blåste igår ..vilket förvirrar och försämrar de vildas DOFTRIKTNING
Och då jag själv var lite krasslig
TÄNKTE jag att det nog var bäst att ge ström till tråden
MEN jag hade kopplat fel..från att bara ha ström på mellantråden
För katter och hundarnas skull för att dom obehindrat skall kunna krypa under
och för att det inte behövs mer
Hade jag nu kopplat på ÄVEN undre tråden..förbaskat åxå

Stackars Sigge han begrep ingenting ..VARIFRÅN det obehagliga kom
Var det Biggles som gjorde något eller Jupiter
Han sprang upp och satte sig på trappan och skakade
Det syntes att han inte förstod VARFÖR och VARIFRÅN det obehagliga kom

Måtte nu detta INTE förstöra den fina kontakt Sigge och Jupiter fått med varandra
Den frihet dom fått tillsammans när dom umgås..i hagen eller på promenaderna
Hoppas att den snart går över hans traumatiserande rädslas osäkerhet
För nu vägrar han att gå lös på gården DET som han alltid annars gör

Härifrån skogen önskar vi er alla en sinnesmjuk Tisdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar