torsdag 18 maj 2017

VÄLVÅRDAD

När jag skrev mitt inlägg igår..
kom jag att tänka på ordet "välvårdad"
som jag INTE tog med ..då det klingade för prydligt och stelt i mina öron
av tidigare års inpräntning
Men efter ha särat, vridit och vänt på ordet och putsat av det
från forntidens dammpåslag
Såg jag det i ett helt annat ljus
VÄL-VÅRDAD
Att åxå ta hand om och vårda sig om sig själv

Är det något jag gör och gjort ..vårdat och tagit hand om mig
Nää det har jag nog inte gjort..har mest sprungit förbi mig själv
Men sista åren har det så sakteliga smugit sig in en klarsyn
över och på mig själv och mitt liv
Först dök det bara upp små ljusfragment som tilltog i intensitet och styrka
Och jag började kunna pussla ihop mitt liv
Hur jag sett på mig själv och vilka konsekvenser det fått
Ibland tar det sin tid att komma underfund med det mer underliggande
Då det medför vissa smärtsamma insikter ,som man inte kan undvika/ta sig förbi/smita undan

Men nu ni
Är det en inger som kommer att lägga in VÄL -VÅRDAD i sin dagliga agenda


Härifrån skogen önskar jag er alla en VÄL omvårdande Torsdag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar