onsdag 3 maj 2017

PÅ UPPLADDNING



Suttit på brotrappan och insupit morgonen och låtit ögonen svepa över skog och äng
med kaffekoppen i hand och väktaren bredvid mig
och kikaren REDO på plats.. liksom kameran

och med Jupiter fridfullt betandes i hagen
Medans Sigge
håller sig en bit bort .. ÄN otrygg efter elchocken

Som alltid hänförs jag av det som morgonen bjuder på
Även om jag inte fick fånga några av de vilda på bild
Så var morgonkonserten i full gång
Från småfåglarna..de mer "fast" boende som från "sommargästerna" med sina nytillkomna toner

Att bara sitta där ute på bron
är som att ladda upp ett batteri.. MITT
Särskilt NU .. efter några dagar med krasslighetens tillbakahållande
då krafterna börjar återvända..
Upplever jag och känner det som om ljuset och ljuden..de mer tystlåtna
är mer intensiva och njutbart kännbara..livet ÄR bra härligt

Härifrån skogen önskar vi er alla en underbar Onsdag

2 kommentarer: