torsdag 19 augusti 2010

EN BLÅ DAG & EN RÖD KVÄLL I GRILLNINGENS SAMVARO VID LÖGDEÄLVENS STRAND



Skogsveteranerna Siv och Kjell
fick jag slå följe med ut i skogen
I sökandet efter det ack så sällsynta blåbäret
för att försöka hitta någon liten liter
Fötterna
som lockades av njutningslystnadens blåbärstankar
var lätta på foten i skogsterrängen




Vi hittade lite av skogens blå härligheter
Och lyckan var gjord

Här höll vi till ,med kvällens grillning
Dit MÅNGA sökt sig
Hit, till Lögdeälvens strand ,till de porlande vattnets rogivande toner
som har en magiskt lugnande effekt
Det är som naturligheten själv tar plats
och man bara ÄR




Förberedleserna är i full gång inför kvällens grillning
Som jag inte TACKADE nej till
Dels är det roligt att komma ut till denna vackra natur
men det är oxå en chans att få träffa nya människor
Lyssna och lära mig mer om min närmiljö
Det blir/är så lättsamt att umgås ute i det fria

En utblommad Kung Carls spira Vår nationalblomma häruppe
Stod ändå kungligt ståtlig vid strandens kant
i sällskap med den vita blomman (som jag glömt namnet på
trots att en kunnig karlsbäcksbo talat om det för mig)
gav den lyster till mina ögon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar